2009/06/15

I'm Back ... !!

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أنا جييييت تاااني عشان أزهقكو ... !! D:
وحشني البلوج جداً .. و الناس اللي هنا وحشوني ... :)
جايبالكم حبة أحداث على حبة رسايل سريعة ...
أول خبر .. إني خلصت استمحانات مش عارفه من كام يوم كده ... !!
تاني خبر .. إن بعد 3 أيام أجازه بحالهم ...
رجعنا للكلية اللذيذه دي مش عارفه من كام يوم برضو ... !!
عشان البتاع بتاع كل سنة .. اللي بيقولوا عليه سامر تريننج ... !! :((
- أو في قول آخر .. تدريب صيفي -
تالت خبر .. إن البتاع الذي سبق ذكره ...
تم الإنتهاء منه بحمد الله .. بس باقي البروجيكت ... !!
- أو في قول آخر .. المشرووووع -
رابع خبر .. إن تقريباً أنا ممنوعه من الأجازات ... !!
فيه بتاع تبع الايتيدا و الآي تي جيت و شركة الإتصالات إياها ...
المفروض بدأ .. بس البداية الأساسيه يوم الاتنين ...
و لمدة اتنين شهر بلا فخر ... !!
يعني .. ياعيني عليك يا فخري ... !! :((
دي مـ تعتبرش أخباااااار ...
عشان أنا مـ جيبتش حاجه جديدة أصلاً من عندي ... !! D:
نبدأ بقى ع السريييييييييييع كده ...
---
... حبة أحدااااااث ...
عايزه أبدأ بـ حبة أحداث حديثه حدثت في شهر العظماء ... !! D:
- اللي هو مااايو .. و العظماء اللي هما إحنا P: -
يوم 4-5 : يوم ميلاد بابا حبيبي ربنا يخليهولنا و هو مستحمل عيال مجانين زيّـنا ... :)
يوم 9-5 : يوم تاريخي و هو أول يوم ميلاد لبنوتتنا الصغننه .. ندى
- بنت أختي رضوى ... ربنا يخليهم لينا كلنا -
و من هنا .. هذا أول تاريخ فـ البشرية لكي أكون خاله مجنونة معقده حالتها صعبه ... !! D:
- ربنا يكون فـ عونك يا نوودي من خالتو أنا -
يوم 12-5 : يوم ميلاد ماما حبيبتي ربنا يخليهالنا و يصبرها على بلاوينا ... :)
يوم 28-5 : يوم ميلاد خالتو فدوى .. اللي هي أنا برضو ... !! D:
و الصدمة الكبيره إن رضوى - التي سبق ذكرها - كانت بتقولي عجزتي و السنه الجايه هتكملي 20 !!
- بصراحه مـ أخبيش عليكم .. أتخضيت و إتصدمت ...
أصل مـ كانش فـ بالي :( -
كفايه عليكم إحنا بقى .. عشان مـ تزهقوش ... D:
---
... حبة رسايل سريعة ...
مبدئياً كده .. كل واحد يدور على أول حرفين من أسمه ...
يمكن يكون من نصيبه رسالة ... D:
و أنا غير مسؤوله عن أي رسالة تيجي أوووت ... D:
و الأكيد المؤكد إن في ناس هـ تتنسي فـ النص كتييير ...
بس مـ حدش يقلق .. قلبي شايل كتير قوي ...
لكن الذاكره و الزهايمر إنتوا عارفين بقى ...
اللي هنساهم يسامحوني بقى ... :(
و أوووول رسالة ... لازم تكووون أوول رسالة فعلاً ...
1- م. ح. :
وقوفك جنبي أيام الإمتحانات جميل عمري مـ هنساه ...
و ربنا يعلم إني بحبك فـ الله قد إيه ...
يمكن خليتي عندي أمل فـ حاجات كتير ...
و أكبر أمل .. إن يكون ليّا صديقة بجد ...
أكتر حاجه خايفاها .. إنك تبعدي عن هنا ...
بس بدعيلك ربنا يعملك اللي فيه الخير .. و يسعدك و يوفقك فـ حياتك كلها ...
2- ر. ض. :
لولا إنك إتصلتي و لحقتي نفسك .. رسالتك كانت هـ تكون ...
مـ كنش العشم D:
عارفه والله إني مقصرّه زيكم بالظبط .. و أحياناً بيكون ماليش حق أزعل ...
بس فعلاً ربنا يعلم في أيام كنت محتاجه حتى و لو سؤال بس ... !!
و بعدين يعني أبعتلك مسج أقولك كل سنة و انتِ طيبة .. بس أنا زعلانه ... !!
و مش تردي ... ؟؟!! و تقوليلي إمتحانات و ظروف ؟؟!!
لن أنسى لكِ هذا الموكف .. بس ع العموم عفونا عنك ... !! D:
3- ر. م. :
عارفه إني مقصرّه برضو جداً ...
بس معجزه إني شوفتك أخيراً و مرتين كماان ... !!
حاسه إننا كنا زي المجانين بالظبط ... !!
بس عادي إحنا لثه أتفال ... !! D:
أينعم كانت حاجه ع السريع .. بس مـ حدش طايل طبعاً ...
عارفه لو متجمعناش فـ شبه الأجازة دي .. هعمل خناقه بس هه ... !! D:
4- م. م. ج. ا. :
4 حروف عشان آخر 3 حروف اسم مركب ... !! D:
بحسك شبههي فـ حاجات كتير قوي .. و قريبه مني ...
و افتقدتك السنه دي عن اللي قبلها ...
بتمنى ربنا يوفقك و يخرجك مـ اللي انتِ فيه ...
بس صدقيني .. كلنا لها يعني ... !! D:
محدش طايل ... !! D:
هاتي اللي مدايقك .. مش هـ أقولك لأ ... !! D:
5- س. أ. ب. :
3 حروف برضو .. أعمل ايه يعني ... ؟؟!! D:
متهيألي كده موقف مش هنساه أبداً يوم النتيجة المبشره بتاع الفيزياء ... :(
رغم القرف و الصدمه اللي كنت فيها ...
بس بجد لحظة لما جيتي جنبي و حضنتيني كانت أحلى لحظه ...
لحظتها بجد ندمت قوي إني مشيت مـ الجروب اللي انتِ فيه ... :(
كنت حاسه إننا هـ نرجع زي الأول و أحسن .. و يمكن حصل فعلاً ...
مـ أخبيش عليكي الموضوع إياه .. لخبط الدنيا حبتين ... D:
و أكتر حاجه مدايقاني .. إنك محاولتيش تعرفي تفاصيل أصلاً ... :(
لـ حد دلوقتي بـ أحس بـ حاجه غريبه جداً لما تبصيلي ... !!
تفتكري ايه السر ؟؟؟ D:
6- RAHBA ( بـ إستثناء آخر A ) :
الرسالة دي ليكم كلكم ... !!
بقول دايماً و لسه قايله الكلام ده من قريب ...
أكتر حاجه مزعلاني البتاع إياه اللي كنا مع بعض فيه ... !!
عارفين بيجي فـ بالي ايه ؟؟؟!!
البعض نحبهم و لكن بيننا و بين أنفسنا فقط .. !!
فـ هم في البعد أحلى و هم في البعد أرقى ... D:
هي تقريباً كانت كده ... D:
لإني بجد بحبكم جداً ...
و حسيت إن البتاع ده عمل فجوه و عك الدنيا خاالص ... !!
بس ده ميمنعش إني بحبكم برضو ... !! :)
7- ش. مـ. :
حاسه إني عايزه أقول أي حاجه ...
هـ أقولك .. مش عارفالك حاجه ... !! D:
بس كده ... !!
8- لـ. عـ.ا. :
عايزه أبعتلك رسالة .. بس مش عارفه هـ أقولك فيها ايه ؟؟!!
ممكن أقولك .. بحب طفولتك قوي ... ؟؟ :$
9- نـ. سـ. :
مش عارفه مختفيه فين كده ... ؟؟!!
عايزه أشوفك انتِ و كل البنات .. عايزه أسترجع أيام زمان ...
فاكره عهد الأصدقاء ... ؟؟!!
ههههههههههههههههههههههههههههههه
كانت أيام سكر بجد ...
10- نـ. نـ. :
مستنيه الرقم 10 يجي .. حاساه مميز ... D:
مفتقداكِ جداً بقالي فتره ...
بس مش برضى أرخم عشان هي مش ناقصاني أنا عارفه ... !! D:
عايزه أرخم من زمان و اتصل بيكي .. بس متردده ...
مسيري هعملها إن شاء الله ... !! D:
ربنا يفك عنك كل الكروب و يزيح عنك الهم ...
و يارب أفضل بنوتك حبيبتك دايماً زي مـ بتقولي ... :$
11- ر. هـ. :
أيام المشرووع .. بصراحه يعني زعلت منك جامد ...
بس فـ العادي انتِ سكر طبعاً طبعاً ... !! D:
و من هنا فرصه بالمره أقولك هابي بيرث داي ... !! D:
12- أ. شـ. :
ممكن أقولك بحب وشك الطفولي جداً ولا هـ تعترضي ؟؟؟ D:
حاساكي مختلفه .. تفتكري ليه ؟؟؟
أنا نفسي مش عارفه ... !! D:
13- هـ. سـ. :
بحب تصرفاتك اللي بتدل أنك بيبي ... D:
بتبقي زي السكر برضو ...
14- بـ. حـ. :
هدوووءك و نظرتك و انتِ بتمثلي إنك مقموصه سكر برضو ...
---
مش عارفه أنا ايه السكر اللي عماله أتكلم عليه ... ؟؟!!
أنا كده هـ اخاف مـ النمل ... !! D:
---
15- ز. سـ. :
هو مينفعش يعني ترجعي تفتحي زي الأول و نشوف بعض زي زمان ؟؟؟!!
إلا انتِ روحتي فين بجد ؟؟؟
ولا مسنجر ولا أي حاجه كده ليه ؟؟؟
16- آ. حـ. :
رغم كل اللي حصل .. و اللي أعتقد صعب أنساه قوي ...
إلا إني لسه شايفاكي طفلة بريئه جداً ... !!
مش عارفه ايه السر برضو ... !!
مش هـ أقول غير ربنا يسامحك بجد ...
17- لـ. عـ. :
فينك يا بنتي كده ؟؟؟
مفيش ماسنجر خالص ولا موبايل و لا أي حاجه ؟؟؟
قابلت إيمان و قلتلها ياريت مقابلة النادي تتكرر تاني ... :)
18- مـ. مـ. :
امتى بقى هـ تعقلي شويه ... ؟؟!! P:
19- أمـــــــ amal ـــــــــل :
وحشاني جداً جداً جداً ...
و زعلانه كماااااااان عشان جيبتي بيبيي من غير مـ تقوليلي ... !! :$
انتِ جيبتي ايه ... ؟؟!!
مـ تهيألي محمد ... ؟؟!!
فاكره إني شوفت حاجه زي كده ...
نفسي أكلمك تاني عشان وحشاني ... :$
و صاحبك عباس - :( - كمان مفتقدك قوي ... !! D:
20 - مـ. ا. :
عمري مـ هنسى أبداً اللي حصل ...
رغم إني مش مقتنعه بـ أي حاجه مـ اللي سمعتها ...
و رغم إني شاكّه جداً فـ الموضوع ده ... !!
و حتى لو الكلام ده صح ...
مش هـ أقدر أقول مسامحه أو لأ ... !!
ربنا يسامحك بقى ...
---
... تم بحمد الله ...
بعتذر لأي رسالة تيجي أوووت ...
أو أي رسالة تزعل حد ....
أو أي حد نسيته ...
حد شايل مني حاجه بقى ... ؟؟!! :(
أنا مش عايزه أطول عليكم بقى أكتر من كده ... !! D:
سنعووود بعد قليييل ... !! D:
!! ... و دمتم سالكين ... !!

هناك 12 تعليقًا:

  1. "بحب تصرفاتك اللي بتدل أنك بيبي ... D:
    بتبقي زي السكر برضو ... "
    =))=))=))
    انا بيبي ماااااااااااااااااشي
    علي فكرة انا مش هسكت عشان دي تاني مره تتقالي >:P>:P>:P>:P
    انتو متفقين عليا ولا ايه :(
    بس اوكي :D:Dانتي تقولي اللي عاوزاه ;);)
    مش لاي حد علي فكرة ;);)
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    عارفه ! لو مكنتش انا :D:D

    ردحذف
  2. انا مستغربة اوي اني اول تعليق .. انا دايما باجي الاقي الدنيا زحمة ويدوبك بعرف اقف واخد نفسي و اقرا الكلام واطلع جري عشان الدنيا اتزحمت زيادة كمان :D

    وانا بكره الزحمة بطبيعتي

    بصي هو انا الحقيقة مكنتش متوقعة اني هلاقيلي رسالة في النص .. خالص بجد
    بس لقيت اتنين مش واحدة .. تخيلي !

    بخصوص البتاع اياه اللي كنا فيه واللي عك الدنيا دا :D
    فهو انتي عندك حق .. احنا اللي كنا وحشين ورخمين وانا لو كنت مكانك كنت هكرهنا فعلا .. بس احيانا بتعملي حاجات انتي مش واخدة بالك ان تأثيرها هايبقي وحش اوي وتبقي نيتك حسنة يعني .. انا هأكدلك فعلا ان نيتنا كانت حسنة جدا والله .. او علي الاقل انا
    بس اللي حصل اننا كنا بالانغلاق الكافي اننا معرفناش ننفتح عليكم ببساطة و نبقي فريق واحد ..

    ودي غلطتنا مش غلطتكم
    انا اسفة فعلا .. واسفة ان الدنيا اتعكت عندك .. كان نفسي نبقي عادي تاني علي الاقل
    فياريت تصفي قلبك شوية بقي ناحيتنا ..

    بخصوص الرسالة الخاصة بيا انا :D

    فهو انا مش عارفة انا مختلفة من ناحية ايه بالظبط يعني ايه العادي وايه الاختلاف بتاعي طيب ؟
    دا غير ان وشي اصلا تقريبا مش طفولي معرفش انتي جبتي دا منين :D

    بصي انا جوايا كلام كتير عايزة اقولهولك الحقيقة .. مش عارفة اذا كان ينفع هنا قدام الناس ولا بلاش :D

    بس بصي لو شفتيني اونلاين ابقي كلميني عشان بجد عايزة اقولهملك ..
    انتي عارفة احساس الواحد لما يبقي جواه كلمتين محشورين كده وهيموت ويقولهم مع انهم احيانا كتير اوي بيبقي مالهمش اي لازمة انهم يتقالوا ويتسمعوا :D

    واخيرا عشان انا طولت بغباء

    Welcome Back !!!

    ردحذف
  3. ميستنظريييييييييين اوي موضوع ليكي يا فيدووووووو بعد ما خلصتي دراسه ( احم تقريبا يعني )..والسنه الجايه تبقي عشرين سنه زيي واقعد اغيظك بقي هههههههههههه :)) منوره يا قمر

    ردحذف
  4. زهرة الخريف ...
    هههههههههههههه
    نعمل ايه بقى ؟؟؟!!
    الواقع بيقول كده ... !!
    الحمد لله مش لوحدي اللي بقول... !! D:
    و بعدين هو حد يطول أصلاً ... ؟؟!!
    ياريتني أنا ... :)

    على فكره ...
    أنا مـ أقدرش على كده يعني ... :$
    .
    .
    .
    لأ انتِ .. جايه فـ الجوون ...
    في واحده كمان لو عايزه ... !! D:
    هـ تلاقيها قبلها بشويه كده ... !! D:
    أستأذن أنا بقى ... !! D:
    منوره يا قمرايه ... (f)

    ردحذف
  5. قولي حاجه اي حاجه قول بحبك قول كرهت قول قول قول ومايهمك حاجه
    طب هو مفيش حاجه ل أ.أ
    مش المفروض كنتي قلتيلها بحبك بموت فيكي انتي الخير والبركه
    وبعدين ايه العيل يه الي اتولدت في شهر العمال ده انتوا عاملين تعاقد بقا مع شهر خمسه
    هو كان نازل في الاوكازيون
    هههههههههههههههههههههههههههههه
    بصي بصي اوعي تزعلي باهرش اقصد باهزر
    احلا بعا التلاته الاولانين يعني ندود وبوب ومامي
    سيبك من البنت الخالة المجنونه ديه
    :D
    وبعدين بالنسبه للرهبه
    انتي تقصدي ماعدا A
    ايوش ولا شموش
    عشان نفهم غير السين شين علطول وردي عليا
    وبعدين بفرض انها ايوش
    مش انتي قلتيلي انك بتحسي انها بيريئه
    يعني انتي اقصدك شمشم يعني
    عشان بس القيل والقال
    والقلاقال
    ههههههههههههههههه
    بصي شويه الي جايين هيزعلوكي
    مكنش في داعي تكتبي اي حاجه لانك فعلا ملقتيش حاجه ومش هتلاقي
    الي بنا مبقاش
    وحبنا اينعم منتهاش بس اصبح لناش في ذكريات بعض الا الاحداث الي مطموسه الي غالبنا ش موجوده
    وانتي حتي لو دورتي ع حاجه مش هتلاقي لانك بجد معندكيش حاجه ليا
    واهديكي الاغنيه ديه بس اسمعيها بزمة يعني
    http://www.youtube.com/watch?v=z2pwh-mFDFo&fea

    هتفهميني والف سلامة يا حبيبي مع السلامة تروح وترجع بالسلامة

    ردحذف
  6. Jousy ...
    هههههههههههههه
    معلش طلعتي تاني تعليق ... D:
    انتِ و نوءا واحد برضو ... :)
    محسساني إني بتاع بقى ...
    و الناس كلها بتيجي جري عندي ... !! D:

    بخصوص البتاع إياه ... D:
    فـ قلبي لو مـ كانش صافي ...
    ع الأقل مـ كنتش هـ أبعت رسالة مش رسالتين كمان ...
    و بجد كلامك فرق قوي ...
    كده انتِ أكدتيلي إني صح ...
    عشان أنا كنت مستغربه جداً من رد فعلكم ...
    يلا حصل خيييييير ... :)
    بتحصل و الواحد مش واخد باله ...

    بخصوص الرسالة الخاصه بيكي انتِ ... D:
    أقولك أنا دليل انك مختلفه ... ؟؟
    راجعي آخر محادثه و انتِ تعرفي ... !!
    شوفتي لـ تاني مره أكدتيلي إن إحساسي صح ... :)
    و وشك طفولي و لازلت مصممه على كده ... D:

    بخصوص انك كنتِ عايزاني ...
    تم بحمد الله ...
    بس في حاجه غلط ...
    إن شوية الكلام دول اكيد ليهم لازمه ...
    و حاجه كمان غلط ...
    إنك مـ طولتيش بغباء ... D:

    منوره يا جوسي ....(f)

    ردحذف
  7. yomna ...
    ههههههههههههه
    ده انتِ ؟؟ صح ؟؟؟
    انا رحت عندك قبل كده زمان ... !!
    يا شريره .. كل ده من غير مـ تقوليلي ... ؟؟!!
    ماشي ماشي ... لما أشوفك بس ...
    مع إني مش عارفه هـ أشوفك إمتى أصلا... !! D:
    بس برضو لما أشوفك ... !!
    و بعدين أساساً انتِ متغاظه عشان معندكيش أجازه زيي ... :((
    و السنه الجايه دي اللي هي انتِ هـ تفضلي زي مـ انتِ ...
    و أنا هعجز يعني ... ؟؟!! D:
    على فكره مش بتغاظ .. بس بقى هه ... !!

    إستنظريني يا يويو ... D:
    انتِ اللي منوره طبعاً ... (f)

    ردحذف
  8. NEW Teawater ...
    مين أ. أ. دي ... ؟؟!!
    و بعدين لو سمحتي مش تقولي على نوودي عيلّه ... D:
    بكره تكبر و تعرف ترد عليكي ... !! D:
    و مالها الخاله المجنونه ... ؟؟!! D:
    نعم ... في إعتراض يعني ... ؟؟!! D:
    هههههههههههه
    و بعدين أساساً مالك و مال الرهبه ... ؟؟!! D:
    حلوه عشان القيل و القال والقلاقال ... !! D:
    طيب عشان القيل و القال و القلاقال ... D:
    فـ مش هـ اقولك .. بس هه ... P:

    الشويه اللي قلتي انهم هيزعلوني ...
    يمكن مـ لقيتش حاجه أكتبها صح ...
    بس اللي كتبته مظبووط ... !!
    ساعات بحتار قوي ...
    يمكن جزء من كلامك مظبوووط ...
    بس الجزء اللي غلط ...
    إن أكيد فيه حاجات ليكي عندي ...
    بغض النظر عن أي حاجات حصلت ...
    إلا إني إن شاء الله مش هـ انسى حاجات حلوه كتير ...
    و بعدين أساساً مـ إحنا حلوين أهو ... !!
    قوليلي بس مين زعلك ... ؟؟!! D:
    و بعدين مين اللي بيقول سيبني ... ؟؟؟
    ده انتِ و لا شيرين ... ؟؟
    لو شيرين فـ أنا هـ اسيبها عشان لبستني ذنوب ... D:
    لو انتِ فـ هسيبك برضو ... P:
    بس عايزه أعرف ليه ... ؟؟!! D:
    حظك .. طالبه معايا رخامه ... D:

    منوره يا شاي وتر ... P:
    عارفه أحلى لحظه ...
    متهيألي يوم الرحلة بتاع اعدادي ... !!
    بس سيبك .. انتِ منوره يعني ... (f)

    ردحذف
  9. بصراحه انا مش عارفه اقول ايه انا حاسه انى كنت ومازلت متلخبطه جدا مش عارفه اعمل ايه واروح فين المهم الموقف اللى حصل ده انا مش كنت قصداه خالص والله واظن انتى عرفتينى الترم الاول والانسان مش بيتغير 180 درجه بين يوم وليله انا هو انا بس فرق الزمن وبيبقى فرق طفيف وياستى لو كنتى زعلتى منى فى حاجه فا انا اسفه بجد والله الواحد بتحصل منه حاجات مش بيبقى واخد باله انها ممكن تزعل حد والله انا بحبك جدا انتى ومريومه حبيبه قلبى وبتمنالكم الخير
    اه على فكره انا لسه شايفه الرساله دى النهارده بس واول ما قريتها رديت وبردوا عايزه ابقى اكلمك ع الماسنجر اقولك حاجات جواياا مش ليها مكان هنا
    وكالعاده الافكار مش مرتبه ومتلخبطه كده بس يالا استحملى واقرى بقى
    سلااااااااااااااااااام

    ردحذف
  10. بالمناسبة انا مكنتش بعترض اني مختلفة :D

    انا كنت بسأل عن وجه الاختلاف مش اكتر

    ردحذف
  11. ReRe ...
    كلامك مظبووط يا ريري ...
    عشان كده أنا زعلت و استغربت جداً ...
    أنا عارفه إن الظروف كانت ملخبطه جداً ...
    مش هـ أرغي كتير ببقى ... !!
    مش كفايه الرغي اللي كان ع الماسنجر ... ؟؟!! D:
    ده ايه الطمع ده ... ؟؟!! D:
    مش بقولك انكم عسل و سكر ... P:

    على فكره الرسايل دي اتنشرت بليل ...
    يعني انتِ مـ اتأخرتيش ولا حاجه ...
    بس هي باينه انها من زمان ...
    عشان أنا كنت كاتبه فيها حاجات من فتره ...
    بس طلعتها للنور أخيراً ... D:

    منوره يا ريري ... (f)
    على فكره .. مستنيه القاعده أنا ... !! D:

    ردحذف
  12. Jousy ...
    بالمناسبه ...
    انتِ بتقولي بالمناسبه كتير ...
    و بالمناسبه السعيدة دي ...
    هـ أقولك إني مش قادره أحدد وجه الإختلاف فين بالظبط ...
    بس بالمناسبه يعني .. انتِ منوره ... D:

    ردحذف

شكراً لو علقت .. و لو معلقتش برضو ... !! D: