2011/05/14

إلى الشجاعة البطلة .. !!



هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
أولاً: مـ حدش يكومنت ع الخط !
ثانياً: مـ حدش يكومنت ع الكلام الأخير اللي أنا مش فاهماه !
ثالثاً: مـ حدش يكومنت ع الكلام المكتوب و الحدث !
رابعاً: مـ حدش يكومنت أصلاً ! :))
***
الورقة دي مش فاكره تاريخها ولا فاكره مناسبتها ... !!
و مش عارفه أصلاً إزاي "رضوى" لقيتها لسه عايشه لـ حد دلوقتي ... ؟؟!!!
بس بعد الحوار المطوّل حول هذه الورقة و مناسبتها ...
- مع المدعوّه "رضوى" برضو -
تبيّن الآتي ...
إني تقريباً كنت فـ إبتدائي ...
و إن تقريباً الحدث الجلل ده كان إننا بنلعب ... D:
و بعدين اللعب قلب على خناق ...
و قام المدعو "محمد" - أخونا - بـ رش الميّه علينا بالسرنجة ... =))
عشان كده مكتوب ...
"مخفتيش من الحقنة و استحملتي الحاجات اللي بتترش" !
- و أنا اللي كنت فاكره البنت كانت بتاخد حقنة ولا حاجه و مـ عيّطتش :)) -
- بس قعدت أقول ايه الحاجات اللي بـ تترش دي ... ؟؟!! D: -
- الإجابة و التوضيح جايين فـ السكة D: -
أما عن "دفعتي - دافعتي D: - عني أنا و غيداء - اختي التانيه -"
فـ تقريباً كده لـ أنها تصدت للمدعو "محمد" ...
و وقفت قدام الميّه اللي بـ تترش علينا من السرنجة ... !! =))
من يومك شجاعة و بطلة يا رضوى ... !! =))
***
أنا حاطّه الهبل ده هنا ليه .... ؟؟!! :">
و الأسرار العسكرية دي ليه ... ؟؟!! :))
هو ده السؤال اللي بـ يطرح نفسه ......
بس لما شوفت الورقة حسيت إحساس مختلف ... !!
أد إيه كانت العلاقات جميلة ...
و الواحد على اتفه الأسباب ممكن يكتب سطور ... !!

ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
مفتقده المشاعر الجميلة دي ...
مفتقده أيام البراءة و الطفولة ...
ببساطة .. مفتقده أيام زمان .. و مفتقداني أيام زمان ... !!! :(

هناك 10 تعليقات:

  1. السلاام عليكم
    ازيك يا فدوى؟
    مدونتى اتصلحت قلت اديكى كومينت بقااا
    هههههههههههههههههههه التوبيك تحفه
    طبعاا احلى احساس انك تكتبى عن حدذ وتصفيه بس الشجاعه عندك من صغرك ههههههههههههههههههه
    نفسى الاقى حد بيقول مش مفتقد ايام زمان!!!!!!!!!
    go on
    salam

    ردحذف
  2. ههههههههههههههههههههههههههههه
    ياااه يافدوى ...
    من يومك مبدعه يادودو
    انتى عارفه
    انا لفتره من الزمان افتقدت نفسى وانا طفله وافتقدت التعامل زى الاطفال
    بس بجد
    احسن حاجه انك تبقى طفله
    لا تجرحى ولا تتجرحى
    بس حلوه اوى يابت يادودو
    ميرسى على المشاعر الحلوه دى
    سلام

    ردحذف
  3. hahahahahahahahahahahaha :):):)
    ya 7'alaaaaaaasyyyyy :*:*
    3athoooooola ya fadwaaa men w entyy so3'anonaaa :D:D
    ana fakraakyy kwayes sa3et ma etwaladtyy konty sha2yah awee :D:D:D
    enty 3arfa ana w ana baqra2ha 2abl ma akamelha ..fakart NADAA ely katbahaa bas lama kamelt tele3ty entyy :)
    wallahy radwaa kamaaan 3asooolaa 3ashan e7tafazet b el wara2aah tell now mashallah :) w eeeeh el 7'aaat el gamed daaaa :D:D
    a7la 7agaa el 7arakat elly enty 3amlaha fe aa7'er esm fadwa w radwa :D:D
    hwa enty 2olty ma7adesh ye comment bas ana ara7'em 3aleky ezay ya3nyyyyyyyyyyyyyyyyyyy :):)<3<3<3

    ردحذف
  4. Warda Sookra15/5/11 6:44 م

    يااااااااااااه انا اول ما قريت الكلام افتكرت الموقف وانا بقرا الجواب بتاعى قدامكوا هههههههههه بجد فعلا ايام كانت جميله اوووى ولو انتى مفتقداها اووى يا لوزه اكتبيلى انا موافقه مش هقولك لا

    ردحذف
  5. faten ...
    و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
    ازيك يا فااااتن ؟؟
    حمدالله ع السلاااامة .. مبرووك ... :)

    هههههههههههههههههههههه
    ربنا مـ يوريكِ الشجاعة يا بنتي ... !! =))

    على رأيك .. مين مش مفتقد أيام زمان ... ؟؟!! :(

    منورة يا جميل ... (f)

    ردحذف
  6. mero fci ...
    ههههههههههههههههههههههههه
    مبدعة ... ؟؟!!D:
    أرد أقولك ليه ... ؟؟!! X(
    ربنا يسامحك ... ؟؟!! :((

    مفيش أحلى من أيام الطفولة و لا أحلى من الأطفال ...
    بس للأسف هي دي الدنيا ... :-<

    منورة يا ميرو ... (f)
    هينت: مـ اسميش بت للمره العشرتلاف و واحد ... >:p

    ردحذف
  7. Mariam H ...
    ههههههههههههههههههههههههههههه
    أنا طول عومري عصولة أصاصاً ... =))
    أنا كنت شقيه ... ؟؟!!
    طالما انتِ فاكره كده يبقى ماااشي ... P:

    ههههههههههههههههههههههههههههه
    ندى ؟؟؟ ندى ؟؟؟ ندى يا مريم ؟؟؟!!!
    يارب ياختي يارب .. يسمع من بوقك ربنا ... D:
    ندى لسه مكمله سنتين من اسبوع حضرتك لو مـ كانش عندك خلفيه يعني ... P:
    و بعدين رضوى أساساً لازم تحتفظ بـ ورقة زي دي .. مش مني ... D:
    و امشي بقى و مـ تعلقيش ع الخط ... :((
    و مـ لكيش دعوه بالحركات لو سمحتي ... =))

    انتِ كومنتيتي ليه أساساً ؟؟؟ D:
    هو أنا مش قلت مـ حدش يكومنت ... P:

    منورة يا مريووووم ... (f)
    هينت: يارب تفضلي ترخمي و ترخمي و ترخــ .....................

    ردحذف
  8. Warda Sookra ...
    هههههههههههههههههههههه
    فضايح فضايح يا بنتي ... :))
    انتِ كنتِ بجد استاذة ...
    طول الوقت كلام و كروت و هيصة ... D:
    كنتِ بكااااشة أساساً ... :))

    الله يرحم أيام زمان بجد ... :(

    أكتبلك ؟؟ حاضر أفكر فـ الموضوع ده ... D:
    طب مـ تكتبيلي انتِ يا ميرو ... ؟؟؟ D:

    منورة منورة منورة ... (f)

    ردحذف
  9. هههههههههه انا بكاشه؟؟!! ليه بس دا انا عثل خالث هههههههههه لا لا اكتبيلى انتى يا وزه اشف ابدعاتك بقى واحنا كبار

    ردحذف
  10. warda sookra ...
    هو انا قلت انك مش عصل ... ؟؟!! D:
    أنا قلت انك بكاشة بس ... !! P:

    ههههههههههههههههههههههههههههه
    بلاش تخليني أكتب و أنا كبيرة ... !! D:
    إكتبيلي انتِ يا ميرو ينوبك ثواب ... :((

    منورة تاني طبعاً ... (f)

    ردحذف

شكراً لو علقت .. و لو معلقتش برضو ... !! D: